11. Het landschap laten spreken

Actieve communicatie en bewustwording van het verhaal van het Nationaal Landschap

Ons doel

De waardering en het draagvlak voor het unieke kwaliteiten van het Nationaal Landschap

Zuid-Limburg moet groter worden.

 

Dan ontstaat ook de bereidheid om zelf actief bij te dragen. Zo worden bewoners, bezoekers, bedrijven

en organisaties ambassadeur van het Nationaal Landschap Zuid-Limburg.

 

Daarnaast willen we de bewustwording voor het Nationaal Landschap bij alle deelnemende partijen van de hefboomprojecten versterken en laten zien dat we samenwerken vanuit één gezamenlijk belang.

 

Wat gaan we doen?

Om bewoners, bezoekers, ondernemers en investeerders te stimuleren zelf een bijdrage te leveren aan het landschap, zetten we het merk Nationaal Landschap Zuid-Limburg stevig op de kaart.

Dit doen we in samenwerking met de drie Nationale Parken als onderdeel van het Landgoed Limburg.

Beleefweek

We organiseren gerichte communicatie aan de diverse ‘streekholders’ over de kwaliteiten van het landschap in het Nationaal Landschap Zuid-Limburg. Een vervolg op de Beleefweek Zuid-Limburg kan hier een belangrijke bijdrage aan leveren. 

Het plan is de Beleefweek voor heel Limburg te organiseren. Zo maakt een nog breder publiek kennis met het bijzondere landschap van Zuid-Limburg.

 

Wij geven in Zuid-Limburg brede bekendheid aan het programma Nationaal Landschap en vragen aandacht voor het belang van het landschapsfonds.

 

Voor de verschillende hefboomprojecten werken we aan een gezamenlijke communicatiestrategie die het gezamenlijke verhaal en het gedeelde belang van het Nationaal Landschap uitdraagt.